İZMİR MENDERES İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Ataköy İlkokulunda Değişen Sınıf Düzeni İle Öğrenciler Daha Mutlu Ve Daha Başarılı

Ataköy İlkokulunda Değişen Sınıf Düzeni İle Öğrenciler Daha Mutlu Ve Daha Başarılı

        Atatöy İlkokulunda görev yapan sınıf öğretmenimiz Aslı IŞIK ve okul idarecimiz Kadir DOĞMAZ yaptıkları çalışmayı İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yüsel YILDIZ ile paylaşıp tüm süreci ve hedefledikleri amaçları anlattılar.

          Neden böyle bir çalışma yaptığım... Bu yıl mesleğimde on altıncı yılımı çalışıyorum. Çok defa birinci sınıf okuttum ve hepsini ortaokula kadar götürdüm. Zaten burası benim çalıştığım ikinci okul :) . Yaklaşık iki buçuk yıl drama eğitimi aldım, okulda drama egzersizleri yaptım. Şu an tez aşamasındayım.. Birinci sınıf okuttuğumda gözlemlediğim en önemli durum, çocukların sürekli sıralarda oturmaktan rahatsız olmalarıydı. Hatta bir öğrencimi, ısrarla iki ay, kalem düşürme bahanesiyle yerde otururken yakaladım. Drama egzersizlerimde de bazen oturarak hatta uzanarak yapmamız gereken çalışmalar, mekanın yoksunluğundan hep eksik kaldı. Bütün bunları göz önüne alarak, daha özgür, çocuklara daha çok hitap edecek, rengarenk, cıvıl cıvıl bir sınıf yapmak istedim. Bunu tek başıma yapmam mümkün değildi, arkadaşlarım, dostlarım sağ olsunlar, “imdat” sesime ses verdiler. Teşekkürü borç bilirim.

       Bundan sonraki aşamada, “diğer birinci sınıflar ne olacak?” sorusu gündeme geldi. Ama ben kaynaklarımı zaten kullanmıştım. Bu noktada da imdadımıza sınıfımın bir velisi (Gülşah Güneş) yetişti. Bulduğu sponsorlarla diğer birinci sınıfımızı da o yaptırdı sağ olsun. Bu arada yine arkadaşlardan, kitap bağışları geldi ve gelmeye devam ediyor. Yardımını esirgemeyen arkadaşlarıma teşekkürler.

       “Şimdi ne mi yapıyoruz?” Özgür sınıfımızda yeri geldiğinde çalışmalarımızı masada, yeri geldiğinde minderlerde yapıyoruz. Canımız isterse takla atıp, canımız isterse yerlerde yuvarlanıyoruz. Oyunlarımızda ve drama çalışmalarımızda artık çok rahatız. Masada çalışmak istemediğimizde yere uzanarak resmimizi yapıyor, minderlerimize oturarak filmimizi izliyoruz. Çalışmasını bitiren öğrencim “Öğretmenim ben bitirdim, dans edebilir miyim?” diyerek çalan müzik eşliğinde dans edebiliyor. Dilerim bu duyguyu tüm meslektaşlarım yaşasın. Çünkü özgür çocuk, kendini en iyi ifade edebilen çocuktur.

                                                                                                                           Aslı Işık

                                                                                                Ataköy İlkokulu 1/A Sınıf Öğretmeni

 

 

          Bu yıl ilkokulu 1. Sınıflarımızda Öğretmen merkezli geleneksel eğitim ortamından farklı olarak öğrenci merkezli bir eğitim ortamı uygulaması gerçekleştirmeyi hedefledik. Öğrencilerimize Sınıf öğretmenimiz Aslı IŞIK tarafından; kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan, kendi kendine alışan ve gelişen bir eğitim-öğretim ortamı oluşturuldu. Bu eğitim-öğretim ortamında çocuklarımızı kendi ile barışık, özgüvenli, öz disiplin sahibi, kendine ve topluma saygılı, değerler eğitimine önem veren bireyler olarak yetiştirmeyi amaç edindik. Öğrencilerimizin okulu sevmelerini ve okula isteyerek gelebilmelerini sağladığımızı düşünüyoruz.

                                                                                                                              Kadir DOĞMAZ

                                                                                                                          Ataköy İlkokulu Müdürü

 

  İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yüsel YILDIZ görüşlerini şöyle ifade etti

         "Eğitimde metot değil, insan kişiliği göz önüne alınmalıdır,çocuk özeldir ve tektir.Kendine has bir varlıktır.Çocuğun güçlü bir karakterde yetişmesini sağlamak için “bir bakıma fiziksel ve ruhsal bir hijyene” ihtiyaç vardır. Bu durumda öğretmenlerin  görevi çocuğun içindeki yeteneği ve gizil gücü uyandırmak ve onları gelişim sürecinde desteklemekti. Çocuklar, istedikleri materyalle, istedikleri zaman, istedikleri yerde calışırlar. Dolayısıyla  çocuğa önceden hazırlanmış bir çevrede kendi kendini geliştirebileceği şekilde hareket ve faaliyet özgürlüğü tanımayı amaçlayan sınıflar oluşturulmalı ve en verimli şekilde kullanılmalıdır.

         Çocuğa hazırlanmış bir çevrede, çocuğun kişiliğini oluşturması için özgürlük tanıyan, kişiliğinin gelişim sürecini destekleyen, çocuğun kendi onuru içerisinde bireyselleşmesi ve sosyalleşmesini ciddiye alan, bireye özgü adil bir eğitim ortamında en verimli sonuç alınır"

          İmkanlar dahilinde okullarda ki sınıfların dönüştürülmesini ve örnek olması gerektiğini bu konuda da gerekli yardım ve desteği sağlayacaklarını söyledi.Bu çalışmada emeği geçen öğretmenlere ve idarecilere teşekkürlerini dile getirdi.

16-10-201716-10-201716-10-201716-10-201716-10-201716-10-201716-10-201716-10-201716-10-2017

 

Kasımpaşa Mahallesi Atatürk Caddesi No 115/1 Kat 3 35470 Menderes / İZMİR - 0 232 782 14 77 - 0 232 782 25 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.